ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }

Tuesday 12 March 2013

Apa itu Keylogger ? Ini Die keylogger :D

So ,Tadi aku ade pergi CC main game -.- Dah lame tak main CC xD So , Aku tengok member aku log In Garena . Pastu aku terpikir . CC ni dah lame tak bukak . Buatnye ade keylogger . Pastu , Aku pon malas nak pikir -.- Pastu aku terpikir nak buat entry pasal KEYLOGGER ni . Haa , Nak tau keylogger tu ape . Ni makan die :

Keylogger adalah perisian yang membolehkan anda untuk mengetahui apa yang dilakukan oleh pengguna lain di komputer anda semasa ketiadaan anda. Kira macam spylah ni. Keyloggertanpa diketahui merakam semua kekunci yang ditekan oleh pengguna pada komputer lalu di simpan di dalam fail log yang telah di encrypt (memang susah nak buka la ni) dengan pilihan untuk di hantar fail tadi ke email id tertentu. Keylogger adalah alat terbaik untuk memonitor PC anda dimana ia secara automatik mencatat semua email, perbualan, nota chat, website yang dikunjungi, kata laluan, dokumen pendaftaran dan lain2 lagi. Ia merupakan alat kawalan yang sangat mudah digunakan dirumah dan di pejabat.

Harus di ingat Keylogger juga adalah merupakan alat yang bahaya apabila di salah gunakan. Para penggodam komputer (hacker) akan menggunakan alat ini untuk mendapatkan maklumat daripada komputer si pengguna. Pengguna tidak akan menyedari bahawa tindakan mereka sedang dipantau. Ada banyak kaedah keylogging, mulai dari hardware dan software berasaskan elektromagnet dan akustik analisis. 

Oleh itu penulis ingin mengingatkan kepada pada pengguna komputer, berhati2 ketika menggunakan komputer di Siber CafĂ©. Untuk mencuba software keylogger ini anda boleh cuba yang iniatau google saja di internet. Waktu nak install/pasang pada komputer jangan lupa matikan antivirus.

Okay . Dah bace ? Followlah ! Kalau korang nak guna Autolike & Auto Followers Twitter tuh boleh je :D 100% Selamat :D Babai :*

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

free counters

Sample Text