ul#list-nav { list-style:none; margin:20px; padding:0; width:525px } ul#list-nav li { display:inline } ul#list-nav li a { text-decoration:none; padding:5px 0; width:100px; background:#FF0099; color:#eee; float:left; text-align:center; border-left:1px solid #fff; -moz-border-radius: 5px; } ul#list-nav li a:hover { background:#FF6699; color:#000 -moz-border-radius: 5px; }

Thursday 3 November 2011

Zaman persekolahan KecikKecik .

Gambar hiasan .
Hari pertama masuk tadika , errrm Nangis . Biaser la , Anak mak . Nangis tu kejap er , Biler cikgu cakap "pakai kasut , kita main dekat luar " Aku pon dengan banggenyer keluarkan selipar jepon terus beratur , Akuberatur dengan sorang budak ni , Memula aku tak kenal . Pastu , aku main aper tah ngan dier , jadi kitarang rapat . Esoknyer , Aku na pergi tadika la , Pagipagi aku pakai kasut , pastu aku tunggu bapak aku kat luar . Aku namapak dier . Nama dier HAKIM . Sejak aritu , KItorang pergi sekolah samer samer . Bapak dier hantar . Setiap pagi kitorang mesti pergi kedai cik Leman . Kitorang beli roti sorang satu , Then baru pergi sekolah . Ader satu ari tuh , Minyak moto bapak akim habis , Kitorang terpaksa jalan kaki , Time kat jalan besar tu , Kitorang Nangis . Takot nak melintas , Huahua . Hari pertama masok sekolah darjah satu pulak lagi best , Aku tengok ramai kat koperasi , Ader budak darjah 1 ramai giler , Rupenyer beli pemadam pingpong . Huahua , HAKIM dier sekolah SKTM1 . Aku SKTM2 . so hari pertaama tader kawan lagi , Mak aku bagi duit maser tu 50 sen . Ikat dalam sapu tangan , so kalau nak makan baru bukak sapu tangan tu . Maser tu nasik lemak sepinggan 30 , Air 20 sen . Ngan ngan la duit aku . Kadang2 aku sampai sekolah , Aku tengok motor bapak aku blah , Aku nangis . Haaaa , Satu lagi pengalaman yang aku ta boleh luperkan . Maser aku nangis tuh , Ader sorang budak perempuan yang pujuk aku . Nama dier kalau tak silap aku ATHIRAH . Setiap kali dier nampak aku nangis , mesti dier pujuk aku , dier bagi aku biskut coklat . Tapi aku ta rapat pon dengan dier , Aku dapat tahu nama dier pon maser dalam kelas . Dulu beratur ikut nombor . So aku kalau tak silap no 14 , Belakang aku AMIR . Aku dengan AMIR jer rapat . Dia pendiam , Tapi suker bercakap . Huahua  Itu jer kot pengalam aku maser KecikKecik . Credit to ABANG LONG

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

free counters

Sample Text